mandag 8. mai 2017

Mariuspulsvanter

 For et par måneder siden fikk jeg spørsmål fra en kollega om jeg kunne strikke pulsvanter med Marius mønster til henne. Jeg har her tatt utgangspunkt i oppskriften i Mariusboka, men har gjort litt endring ettersom det var viktig at pulsvantene hadde tommel.
Skiene jeg holder her er nok ikke siste modell, men det er artig å se hva de brukte før :)

Jeg rotet rundt i restegarnet for å finne noe lilla garn ettersom det var det hun ønsket seg. Fant litt Sisu og noe babyull av ukjent opprinnelse. 
Og de er strikket på pinner nr.3.
Mottager ble kjempefornøyd og har brukt dem masse.






6 kommentarer:

  1. Og jeg har ingen problem med å forstå at kollegaen var fornøyd! Flinke du!

    SvarSlett
  2. Slett ikke dumt med pulsvarmere med tommel, da går de lenger ned på hånden.. Burde hatt et par sånne nå her, for sommeren hadde så apsolutt ikke kommet til Trøndelag.. Ønsker deg en superfin Marius-strikke-uke..

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at hun har brukt disse masse, ja. For de ble kjempefine!

    SvarSlett
  4. Så fine, og Marius er alltid populært :)

    SvarSlett
  5. Vakre pulsvarmere, nydelig med Mariusmønsteret.
    Jeg strikke også med tommel, det er fint for bruk.
    Jeg hadde fantastisk spasere i dag...
    ha riktig god uke fortsatt... du også. Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Jeg er på etterskudd med lesing av blogginnlegg, men disse fine pulsvantene kan ikke bare fare forbi. Riktig fine ble de, og kjekt at du fant garn du kunne bruke! Absolutt best med tommel!

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...