tirsdag 9. februar 2016

Alpelue

 Jeg er ikke noe luemenneske, synes liksom ikke jeg kler lue noe særlig. Men når det er kaldt så er det jo godt å ha noe på hodet som varmer. Derfor har jeg nå strikket meg en alpelue lignende sak, og er  ganske fornøyd.
Dette er noe jeg kan gå med :)
Det ble tre stk. når jeg først var igang. Vrangborden er flettet og det er satt i tre knapper til pynt. De er strikket så de passer til pulsvantene mine som du kan se HER.

 Den grønne og røde er strikket i babyull fra Dale og den blå i Alpaca Fine fra Viking, og de er strikket på pinner nr. 2,5 og 3.

Dette er mitt eget design 
og jeg er ganske fornøyd med resultatet.
Kanskje jeg skal få til en oppskrift 
ettersom de matcher pulsvantene!?

Ønsker alle en fin uke og takk for alle fine kommentarer :)




15 kommentarer:

  1. Stilige alpeluer!!
    Hva er det med oss damer som synes vi ikke kler luer:))..samme her..men caps'n min kler jeg faktisk;)

    SvarSlett
  2. Det bør du være for disse var flotte.

    SvarSlett
  3. Denne modellen kler du godt! Bruk lue hver dag! Måtte sjekke puls-varmerne. Det blir jo et flott sett!

    God kveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Syns lua passer veldig godt til deg, jeg! Og lag gjerne en oppskrift ;)

    SvarSlett
  5. Å joda, ser jo det at du kna bruke lue, så vakre de alpeluene var da, kjempeflotte var de. :-) Bitteliten kveldsklem

    SvarSlett
  6. Dei var flotte, og du kledde dei jo så godt :)

    SvarSlett
  7. Så flotte luer og nydelig design. Stas med egne, unike luer. De kledde modellen veldig godt ;)

    SvarSlett
  8. Kjempefin lue! Du kledde den godt. Jeg har gått mye med lue i vinter, men jeg har bare et par modelle jeg liker på meg selv....

    SvarSlett
  9. Ja :-))) lua kledde veldig god deg. En flott modell. Jeg liker blå. Ha god vinter fortsatt med
    lua. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Flotte og kledelige alpeluer! De sitter jo så fint på deg!! Flott design - kom gjerne med oppskrift! :-)

    SvarSlett
  11. Så fin du var i de flotte alpeluene! Jeg likte fellingene på toppen. Jeg elsker luer og de må gå langt ned på ørene. Så kanskje sin alpelue kan forlenges og så har du min lue? Riktig god helg! Klem fra Birtr

    SvarSlett
  12. Flotte alpeluer !
    Du kledde de kjempegodt !!

    SvarSlett
  13. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...