mandag 19. november 2012

Marius hettejakke

 Da var jakken ferdig, denne har stått på julegave planen lenge. Men med mye montering og kjedelig arbeid har den stadig vekk blitt utsatt :)
Men synes den er så fin at den egentlig er verdt jobben!
 
 Jakken er julepresang til en av guttene i familien, men jeg sier ikke hvem :)
Satser på det er en som kommer til å like den, eller i alle fall foreldre som blir fornøyd!
Jeg leverer denne inn til utfordringen julegleder hos Pinnekroken.
Så får vi håpe denne gleder noen til jul.
 
Den er strikket i Smart fra Sandnes på pinner nr.3 og 3.5, og det er str. 8 - 10 år.
Mønsteret er fra Allers nr.44, 2011.
Jeg har også strikket en før den kan du se her.
 


15 kommentarer:

  1. Så flott den var! Hettejakkene med Marius-mønster er jo både fine og tøffe :) Det må vel være en super julegave å få :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Likte fargekombinasjonen:)

    SvarSlett
  3. Knalltøff !Skulle gjerne hatt slik sjøl!

    SvarSlett
  4. Så fin jakke litt av ein jobb du har der, ein flott julepresang.

    SvarSlett
  5. Det er så morsomt å se plaggene du strikker fordi du gjør så fint arbeid. Nydelig hettejakke som må gjøre suksess!

    Ha ei fortsatt fin uke! Jeg strikker små uglevotter på løpende bånd.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Kjempetøff!! Heldig gutt som får den til jul :-)

    SvarSlett
  7. Gå man..for en tøff jakke. har ikke sett den versjonen før.Du er flink.
    , og så fint du strikker da.
    Klem

    SvarSlett
  8. Oj nå var det lenge siden jeg hadde vært innom deg, her har det skjedd litt. Hetteskjerf, poser og puter - de putene var skikkelig kule :)
    Jakken er litt av en julepresang, så generøs har ikke jeg vært i år..... Men noen småting kommer som julegaveinlegg etter jul :)

    Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  9. Nydeleg hettejakke og flott arbeid.

    SvarSlett
  10. Så fin denne var - klart kommer den til å glede noen til jul. Og å lang tid etter det også ;)

    SvarSlett
  11. Skikkelig flott gjennomført arbeid! Jeg er akkurat i ferd med å dampe en rundfelt Marius :) :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  12. Fiiiine jakken ;o)HAr sett den på en høy flott tenåring i omgangskretsen min, og den er bare så fiiiin ;o)Regner med at mottaker blir fornøyd, har sjøl en på 9 som mener det er en folkerett at alle klær har glidelås... Klem

    SvarSlett
  13. For et flott stykke arbeid! Kan ikke forestille meg annet enn at noen kommer til å bli veldig glag :)

    Tusen takk for et supert bidrag til Pinnekrokens Julegledeutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  14. For en flott jakke! dette må være toppen av glede for en tenåring...eller for hvem som helst.
    Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  15. Den var jo bare rå lekker :D tenker det er noen som blir kjempe glad til jul :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...